1. VARÁZSLAT

(Sheran híveinek: GYÓGYÍTÓ TERMÉSZET)

Ha ezt a varázslatot elmondod csata előtt, minden sikeres ütéseddel képes leszel az ellenfél megsebzéskor elvesztett életenergiájának egy részét felszívni, és ezt a saját sejtjeid regenerálására fordítani. Tehát minél nagyobb sebzést okozol, annál többet gyógyulsz. A vámpirizáció az elmondástól a legközelebbi csata végéig tart, és 8 VP-be kerül. Ha akarod, a parancs második paramétereként megadhatod, hogy a csata végén a varázslatot újból, 8 VP-ért hosszabbítsd meg. Ahányat írsz, annyiszor. Pl. V 1 2 hatására a parancs kiadásán kívül még maximum kétszer fogod a varázslatot elmondani. Ez egyike azon kevés varázslatoknak, amellyel életerőd a maximális érték fölé kerülhet.
Sheran hívei ezt a varázslatot (ők gyógyító természetnek hívják), kicsit más elven működtetik. Valahányszor egy élőlény visszaadja testét a Földanyának, a földben óriási energiák szabadulnak fel. Istennőd megajándékoz egy újabb segítséggel az ellenségei elleni harcodban. Ha elmondod ezt a varázslatot csata előtt, a Föld átadja neked azon energia egy részét, amit csata során sebződő ellenfeled veszít el. Ezáltal lehetőséged van a harc közben gyógyulni. Ez a varázslat ugyanazon az elven működik, mint a vámpirizáció. A különbség csupán annyi, hogy a hithű druidák inkább a természet gyógyító erejét használják fel segítségül.
Újdonság a vámpirizáció varázslat korábbi verziójához képest: ezentúl megadhatsz egy 3. paramétert is. Ha a harc első körében, a jobbkezes fegyverrel történő ütéskor nem gyógyulnál annyit, mint amennyi a 3. paraméter, akkor az adott harcban a vámpirizáció nem fog aktiválódni, és így a harc végén megújítanod sem kell. Ha nem adsz meg 3. paramétert, a vámpirizáció minden harcban aktivizálódik. (Ez csak szörnyekkel való harcra vonatkozik, kalandozókkal szemben a varázslat mindig kisül.)

A vámpirizációt akkor fogod használni, ha a jobbkezes fegyver első ütésével legalább {min. sebzés}-t okozol. Ha nem adsz meg 3. paramétert, akkor minden esetben használod. A vámpirizációt max. {ismétlés} számszor (ami maximum 9999 lehet) újra felrakod az olyan harc végén amikor használtad, ilyenkor nem költesz el TVP-t.

A vámpirizációval szerzett gyógyulás képlete:

osztó=10-szint/4

ha osztó>5, akkor osztó=5

gyógyulás=sebzés/osztó+1

Mint látható, a vámpirizáció maxmális hatásfokát - az okozott sebzés 20%-ának gyógyítását - 20-as szinten éri el.

Megjegyzések: A vámpirizációt sokan irigylik, akiknek az istene ezt a varázslatot nem adja meg. Azonban a torta nem annyira finom, mint amilyennek látszik: ha a vámpirizációd még nem maximális hatásfokú, vagy ha nincs elég varázspontod, vagy ha nem harcolsz elég nagy szörnyekkel, akkor a vámpirizáció hatásfoka jócskán alatta marad pl. a gyógymógynak.

A vámpirizáció varázslatot tudja a vámpírtőr és a vámpírkard nevű varázsfegyver, ezenkívűl a csatorna túloldalán van egy labirintus, ahol bárki megtanulhatja.
[ forrás: Alanori Krónika ]
Típus: Teo, Harcban érvényesülő
Isten: Dornodon, Tharr, Leah, Chara-Din
Hatóidő: -
Hatás: --
Max. hatásfok: 0
Használata: V 1 (ismétlés) (minimális gyógyulás)
TVP költség: 5
VP/PP költség: 8
Anyagi komponens: -
Megszerezhető: 80. labirintus 1. szint 38. ref. pont