40. VARÁZSLAT

A termomágikus mutáció óta Ghallát bizony benépesíti sok undorító mutáns szörny is. Ezek közül néhány akkora behemót, hogy képes egyetlen csapásával páncélodat, sisakodat, pajzsodat bezúzni. A tompítás az ilyen csapások "puhítására" szolgál. Bár a sebzést nem csökkenti komolyan, tárgyaidat megóvja a pusztulástól. Elmondásához 8 VP-t és egy szögletes követ kell elhasználnod. A tompító mező nem látható.

A tompítás egy bizonyos, szörny végtaghoz rendelt speciális képesség ellen véd meg, amelyet úgy hívnak, hogy "páncéltörés": a sisakodat, páncélodat, pajzsodat semmisítheti meg. Kevésbé ismert tény, hogy a varázslat felrakásakor a szörny -2 sebzést is kap. Ha a tompítást berakod a TV listába, és ilyen szörnnyel találkozol, a gép felismeri, hogy a varázslat biztosan hasznos lesz, és automatikusan felrakja.

A fentin kívül a tompítás még teljes védelmet nyújt a gigaököl, tharr haragja és a természet haragja varázslatok ellen, valamint megvédi a tárgyaidat az egyéb tárgytörő varázslatoktól (pl. sötét rítus), amik ellen más védelmet nem nyújt, de ha ilyenre számítasz, akkor az FTV listából használd.

A varázslat anyagi komponense egy szögletes kő.

Típus: Tau, Védekező
Hatóidő: csata
Hatás: szörnynek -2 sebzés, tárgyaidat megóvja a szétzúzástól valamint immunitást ad a gigaököl, tharr haragja, természet haragja, varázslatok ellen és megvéd a sötét rítus tárgypusztító hatásától.
Max. hatásfok: 0
Min. taumaturgia: 3
Ára: 38 arany
Használata: automatikus (TV, FTV)
TVP költség: 0
VP/PP költség: 8
Anyagi komponens: 1 szögletes kő