FANDOM

15. VARÁZSLAT

Ezzel a különösen hasznos varázslattal képes vagy egy birtokodban levő növényt vagy egyéb élőlényt (amelyet valamilyen bokorról, fáról szakítottál, szereztél KT paranccsal) csíráztatni, megduplázni. Ilyen például a smirglilevél vagy a fáklya. A parancs második paramétereként kell megadnod a tárgy sorszámát. Példa: V 15 29 hatására csinálsz egy smirglilevelet. Figyelem: a varázslattal mindig csak olyan tárgyat csinálhatsz, amilyen már van a birtokodban, és egyszerre csak egyet! Elmondása 7 VP-be kerül.

Figyelem! Új módosítások a varázslathoz: I. Egy körben maximum 6 db tárgyat állíthatsz elő szaporítással. II. A varázslatnak mennyiségi paramétere van, tehát pl. a V 15 <tárgy> 6 paranccsal 6 darabot készítesz 42 VP árán <tárgy>-ból. (Természetesen több tárgy előállítása több TVP-be is kerül.)

  • A varázslattal nem lehet a Sötét Földön őshonos növényeket szaporítani.

A TF könnyen megszerezhető és univerzális tárgyteremtő varázslata. Azokat a tárgyakat lehet vele szaporitani, amelyeknek növény az altipusa, és valamilyen növényről lehet őket szedni - igy az egyébként fémrudat igénylő vapár ágat is lehet vele duplikálni, de a mocsári penkét nem.

A vapár ágak szaporitása régen közkedvelt rabszolga tevékenység volt, hiszen a vapár ágat 10 aranyért lehet a boltban eladni, ehhez képest az előállitási költség csekélység. Ezért lett az egy körben szaporitással gyártható tárgyak száma hatban korlátozva. Másrészről, újitás a {mennyiség} paraméter, igy egy paranccsal több tárgy is előállitható, hiszen egy nem-rabszolga karakter általában szűkében van a parancshelynek. Ezzel a kiegészitéssel a szaporitás már jól kombózik együtt az azonnali gyógyítással (meg szinte minden egyéb növényi komponenst igénylő varázslattal), hiszen ha gyöngymangó 5 TVP és 7 VP előállitási költségét is figyelembe vesszük, még akkor is jobban járunk a gyógymódnál, hiszen itt 10 TVP árán nemcsak többet gyógyulunk, hanem a teológia is jobban fejlődik.

Típus: Teo, Rögtön végrehajtódó
Isten: Sheran, Fairlight, Chara-Din
Hatóidő: azonnali
Hatás:
Max. hatásfok: 0
Használata: V 15 {tárgy} {mennyiség}
TVP költség: 5
VP/PP költség: 7
Anyagi komponens: -