84. VARÁZSLAT

Ezzel a varázslattal megidézhetsz egy bizonyos fajtájú szörnyet. Az anyagi komponens egy alkatrész, amelyet az adott szörnyfajból vágófegyverrel lehet kinyerni (pl. tigroszlán esetén egy tigroszlán fog). Nyilvánvaló tehát, hogy a varázslattal nem lehet olyan szörnyet megidézni, amelynek nincs kinyerhető alkotórésze ill. annak kinyeréséhez valamilyen speciális tárgy szükséges. A varázslat elmondása a V 84 paranccsal történik, 72 VP-ért és 10 TVP-ért. A szörny 99% valószínűséggel jelenik meg, azon a mezőn, ahol a varázslat ki lett adva (de tenger mezőn, valamint labirintusban és egyéb zárt helyen nem működik). A megidézett szörny nem engedelmeskedik hívójának, de akár azonnal kiadható rá egy FT vagy FOG parancs is, feltéve, hogy azon a mezőn, abban a körben nem öltél már meg egy ugyanolyan fajú lényt. Figyelem: a szörnyidézés varázslatot egy körben max. háromszor használhatod, és a megidézett szörny leöléséért tapasztalati pont nem jár!

A szörnyidézés egy közkedvelt varázslat -talán azért, mert olyan sok dologra lehet használni, amire én nem gondoltam, és ami miatt valószínűleg a varázslatot most már nem merném berakni. Az ilyesmit persze minden játékos szereti. Az isteni küldetések pl. jóval egyszerűbben megoldhatók, mint szörnycsábítással vacakolni, egyesek pedig komplex kombókat találnak ki, mint pl. autentikus vámpír megidézése és maga leszivatása minden kör végén, csak azért, hogy kapjon +1 max. ép-t. Sajnos, sokrétűsége miatt ezt a varázslatot magas szintű, erőforrásokban gazdag rabszolgatartók nagyon jól tudják használni széles lehetőségei miatt.

A szörnyidézés nem működik zárt helyen, tenger mezőn, akkor, ha az adott mezőn már a max. lehetséges számú szörny tartózkodik (azaz 8), olyan lényre, amelynek nincs kinyerhető komponense, illetve amely kinyeréséhez nem kőkés kell, ezen kívül nem idézhetők meg bizonyos mágikus lények (pl. praglonc, triklem drakolder stb.).
[ forrás: Alanori Krónika ]

Típus: Teo, Rögtön végrehajtódó
Isten: Sheran, Tharr, Fairlight
Hatóidő: azonnali
Hatás: megidézed a kivánt szörnyet
Max. hatásfok: 0
Használata: V 84 {szörny száma}
TVP költség: 10
VP/PP költség: 72
Anyagi komponens: szörnyből vágófegyverrrel kinyerhető komponens