Írva vagyon az 40. Alanori Krónikában vala, az Úr 1999. Évében:

"A mentődobás általában a következőképpen épül fel: Ha szerencse + tulajdonság/jellembónusz + egyéb bónuszok > D20 + 2 + támadás erőssége, akkor a mentődobás sikeres.

A tulajdonságbónusz nyilván az IQ-ból jön mentális támadások, az egészségből méreg, a jellemből halál illetve energiatámadások esetén; fizikai támadásoknál az ügyességed számít. Egyéb bónuszok lehetnek pl. valamilyen varázstárgyból és egyéb környezeti módosítókból. A támadás erőssége varázslat használóknál a papi illetve varázslói szint függvénye, szörnyek speciális képességeinél a szinttől függő szám."

Mindez a gyakorlatban így néz ki:

A ragasztó köpet támadóértéke = szörny szintje + 2. Ebből le kell vonni a szerencsét, meg az ügyességből eredő bónuszt. Ha a kapott értéknél a d20-as támadó dobás nagyobb, akkor sikeres a ragasztás.

Példa:

Ügyesség 26, szerencse 14 volt, epokitféreg ragaszt.

Az epokitféreg 13. szintű, tehát a ragasztójának a támadóértéke 15. Mínusz a te szerencséd (14) az 1, mínusz az ügyességbónusz (9) = -8. Tehát a d20-as pörgetéssel legalább 9-et kell dobnia a tetűnek, hogy leköpjön, szóval 55% esély hogy ragaszt, és 45% hogy elugrasz.