FANDOM

14. VARÁZSLAT

Ha méregsemlegesítés varázslatot elmormolod, 10 VP-ért, azonnal megszüntetsz minden, a szervezetedben levő mérget. Ha a tested tiszta, akkor az utolsó varázsszót nem mondod ki, hanem a varázslat inaktívan lapul mindaddig, amíg valamilyen mérgezést nem kapsz. Ha pl. harcban mérgeződsz, akkor a harc végén automatikusan aktiválódik a varázslat. Ha a méregsemlegesítést V 14 1-el raktad fel, akkor ezután a méregsemlegesítést automatikusan megújítod. Ha egy harcban egyszerre kapsz bénító és sebző mérget, akkor azt ilyen esetben külön-külön kell semlegesíteni (vagyis a varázslat ebben az esetben 20 VP-be fog kerülni). A varázslat nem működik azonnali hatású mérgeknél (pl. bo-skorpió, gyengén mérgezett tű), hiszen a méreg a vérbe jutás pillanatában hat, nincs idő ellene védekezni.

A méregsemlegesítés varázslat a kezdeti verzió óta sok változáson ment keresztűl. A méregsemlegesítés a harcban kapott sebző ill. bénító mérget semlegesíti. Úgy is elmondhatod, hogy nincs méreg a szervezetedben, ekkor a varázslat inaktívan lapul addig, míg nem lesz rá szükség. Ha 1-es paramétert is megadsz, használat után mindíg megújítod. Ha egyszerre kapsz bénító és sebző mérget, a méregsemlegesítés egyszerre csak az egyiket semlegesíti. A méregsemlegesítés nem jó a csapdáktól kapott méreg ellen sem, mert ezek azonnal kifejtik hatásukat.

A LÉNYEK SEBZŐ MÉRGEIRŐL:

Öt külömböző erősségi fokozat létezik, a méreg erősségétől függ, hogy mennyire könnyû ellene megdobni a mentődobást, illetve hogy mekkora adag mérget kapsz. A két leggyengébb típus azonnali sebzést okoz, nem lehet semlegesíteni (pl. surranó kígyó), a másik háromnál viszont a szörny szintjétől függő méregadag kerül a testedbe. Ha 20 vagy több méregadag van a testedben, 20d4, ha 9-19, 9d4, ha 5-8, 5d4 egyébként minden adag után d4 sebzést kapsz a kör végén, ezután a méregadag a szervezetedben csökken. Ha több kis adag mérget kapsz, ezek egy idő után összehozhatnak egy nagyobb adagot!

A méreg nem ölhet meg, ezért ha a sebzés 1 alá vinne, csak annyit sebződsz, hogy 1 ép-d maradjon (ezután viszont más hatás [pl. burástyaszülés] elpusztíthat).

Típus: Teo, Inaktív a felhasználásig
Isten: Sheran, Tharr, Raia, Fairlight, Elenios, Leah
Hatóidő: inaktív
Hatás:
Max. hatásfok: 0
Használata: V 14 {1}
TVP költség: 5
VP/PP költség: 10
Anyagi komponens: -