FANDOM

132. VARÁZSLAT

Egy igazi főpap mostanra már egyike egyben a leghatalmasabb varázslóknak is. Jól tudja, hogy a varázslatainak sikerébe és erejébe nagy súllyal számít a taumaturgia szakértelme. Ennek időszakos megturbózását segíti a mágiadagály: elmondásakor, 5 VP és 25 VP árán a következő táborozás végéig 10-el megnő a taumaturgia szakértelmed. Anyagi komponense egy csepp sáfránypor. Ha többször elmondod a mágiadagályt, a hatás nem adódik össze.

A varázslat eléggé egyszerű dolgot csinál egy csepp sáfránypor árán: megnöveli kör végéig 10-zel a taumaturgia szakértelmedet. Figyelem, nem a teológiát! Bár ez egy papi varázslat, Dornodon és Fairlight hívei kapják meg, akik a mágia minden teréhez, és így a rúnamágiához is kell, hogy konyítsanak. (Chara-din hívei is megkapják, hogy miért, arról Chara-dint kérdezd.)

Mire jó ez? Nagyon sok varázslói varázslattal többet sebzel, ha magasabb a taumaturgiád, ezenkívül sokkal nehezebben is dobják meg ellene a mentődobást. Ráadásul, mint tudjuk, a mágiatörés elleni mentődobásnál a taumaturgiád számít, hiába vannak rajtad papi varázslatok. Emellet viszont minél magasabba a taumaturgiád, annál kevesebbet fejleszt rajta egy varázslat elmondása. Tehát nem célszerű lépten-nyomon alkalmazni, csak amikor tényleg számít az a +10 tau, pl. olimpia előtt.

Emellett a mágiadagály még egy dologra lehet jó: sokkal magasabb szintű varázslatokat is megtanulhatsz a varázslótoronyban, mint amit az alap taumaturgiád indokolna.

Típus: Teo, Következő forduló elejéig
Isten: Dornodon, Fairlight, Chara-Din
Hatóidő: kör elejéig
Hatás: következő kör elejéig 10-el megnő a taumaturgia szakértelmed
Max. hatásfok: 0
Használata: V 132
TVP költség: 5
VP/PP költség: 25
Anyagi komponens: 1 sáfránypor