19. VARÁZSLAT

Ezt a 10 VP-be kerülő varázslat jelentősen megnöveli a karaktered kitartását: abban a fordulóban, amikor ezt elmondod, maximum 10 mezőt léphetsz (nem pedig 8-at). Előfordulhat, hogy egy magasabb szintű alakváltó ezt a varázslatot már semmire sem tudja használni, mert neki ez természetes képessége.

Az, hogy egy körben 8 helyett 10-et léphetsz, hatalmas táp, több szörnyet ölhetsz, pont elérsz olyan helyekre, ahová egyébként nem tudnál stb. Persze, igazándiból csak akkor tudod használni, ha elegendő TVP áll rendelkezésedre. A kitartó ló varázslatot nem fogja használni, akinek ugyanilyen alakváltó képessége van, illetve akinek hátasa ennél jobb (nemcsak 10 lépést ad, hanem a mozgás TVP költségét is csökkenti).

Figyelem: ha egy körönként 9 lépést adó hátasod van, használhatod a kitartó lovat (ilyenkor tegyük fel, hogy a hátasra mondod).

Itt szeretnék rátérni egy problémára, amelyet időnként játékosok felvetnek: 10-nél több lépés egy körben. Ez elé (azonkívül, hogy azt mondom, a játék szabályai szerint ez a maximum) két óriási akadály emelkedik. Az egyik a térkép. Új térképrendszert kellene tervezni, kisebb kockákkal, erre pedig nem vállalkozom. A másik, amit már sokszor leírtam, a forduló költség -a forduló terjedelmét legjobban az M parancsok növelik meg, márpedig a terjedelemnövekedés költségnövekedést is jelentene. De azért aki még mindig többet szeretne lépni, annak felhívom figyelmét, végül is beadtam a derekamat: már sokféle teleportálás létezik a játékban, amelyek segítségével a 10-es korlát átléphető.
[ forrás: Alanori Krónika ]

Típus: Teo,
Isten: Dornodon, Sheran, Tharr, Fairlight, Elenios, Chara-Din
Hatóidő: kör végéig
Hatás: abban a fordulóban, amikor ezt elmondod, max. 10 mezőt léphetsz
Max. hatásfok: 0
Használata: V 19
TVP költség: 5
VP/PP költség: 10
Anyagi komponens: -