124. VARÁZSLAT

A halálvarázslat egyike a legpusztítóbb, leggyilkosabb varázslatoknak, ha egy magas rangú gonosz pap használja. Ez a varázslat képes azonnal megölni az ellenfeledet, úgy, hogy a teljes szervezetet egy masszív, antianyag-redukciós sokknak teszed ki, és ezáltal kb. 10000 életpont sebzést okozol. A siker esélye alapban, egy veled azonos szintű ellenféllel szemben 1 százalék, amely, ha nagyon magas rangú pap vagy (sokkal magasabb, mint amikor a varázslatot megkapod - nem még sokkal magasabb, mint most képzeled) akár 15-20 százalék magasságáig is felkúszhat. Erősebb ellenfelekkel szemben ez az érték csökken, gyengékkel szemben nő, de mindig legalább 1 százalék. A varázslat ellen nincs mentődobás, és anyagi komponense sincs, viszont használata 50 VP-be kerül. Nyilvánvaló, hogy a varázslatot csak különlegesen erős ellenfelekre, az FTV paranccsal érdemes használni. A halálvarázslatot - a varázslatot annakidején kikísérletezők elmebeteg morális korlátozásai miatt - lehetetlen kalandozókkal szemben használni.

Mókás dolog egy magas szintű szörnyet kivégezni egyetlen varázslattal, csak persze nem túl megbízható. Amennyivel nagyobb a támadás erőssége 20-nál, annyi % esély van a sikerre, de 30 fölött már csak minden 2. szint ad 1%-kot. Ezenkívül, a szintjeitek különbsége is hozzáadódik ehhez a százalékhoz. A sikerre esély max. 20% lehet. Példa: 34-es erősségű a támadásod a teológiádnak, a papi szintednek és jellemednek köszönhetően -ehhez mondjuk korlátlan hatalmú főpapi rang, 666-os gonoszság és 36-os teológia kell (a pontos képletet ld. a varázslat lista sorozat első részeiben). Ekkor a siker esélye egy nálad kettővel magasabb szintű szörny ellen 10%. A túlvilág lehelete varázslat +5%-kot ad a sikerhez. Megjegyzem még, hogy sok más varázslat ellen sincs az ellenfélnek sokkal kisebb esélye a varázslat elkerülésére, úgyhogy ilyenkor nyugodtan lehet nyomatni akár a halálvarázslatot is (ha van rá vp-d), hiszen a halálvarázs ellen nincs normál mentődobás, hiába van egy lénynek magas mentődobás bónusza halálmágia ellen, az itt nem számít. Könnyen lehet, hogy Leah papok fognak először a Sötét Földről rubin sárkány vagy ősöreg góliát trófeával visszatérni, ennek a varázslatnak köszönhetően.
[ forrás: Alanori Krónika ]

Típus: Teo, Támadó
Isten: Leah
Hatóidő: azonnali
Hatás: 10000 ÉP sebzés
Max. hatásfok: 0
Használata: automatikus (TV, FTV)
TVP költség: 0
VP/PP költség: 50
Anyagi komponens: -