176. VARÁZSLAT

A gömbvillám irtózatos erejű támadó varázslat, amelynek kevés halandó képes ellenállni: 20 VP, 1 rézdarab és 1 drótszőr árán az ellenfélnek 20D10 sebzést okoz, amelyet sikeres mentődobás felezhet. A csekély bökkenő az, hogy ezután a gömbvillám visszapattan rád, 10D10 sebzést okozva. De eztán ismét ellenfeledbe csapódik a gömbvillám, 5D10 sebzéssel örvendeztetve meg őt! Ismét te következel 3D10 sebzéssel, végül az utolsó szikra is elenyészik szerény 1D10 sebzést okozva az ellenfélnek. Mivel egyetlen mágus sem olyan őrült, hogy magát sebezze meg, ezért a gömbvillámot csak akkor fogod használni, ha elektromos pajzsot viselsz, vagy más módon immunitásra tettél szert az elektromossággal szemben. A gömbvillám még egy nagy előnye, hogy eddig egyetlen kalandozóról hallottak, aki sikeresen megdobta ellene a mentődobást, és így csak fele sebzést szenvedett el (igaz, neki 50-es szerencséje volt).

A gömbvillám ide-oda pattogva okozza a sebzést, ezért vitális, hogy elmondója elektromos pajzsot rakjon fel védekező varázslatként. (Ez a varázslat elmondásának a feltétele.) Ezen az apró hátrányon kívül azonban a varázslat minden paramétere kedvező, az 1:1 alapon csökkentett mentődobást nem valószínű, hogy bárki vagy bármi képes megdobni, és a várható értékben 143 sebzés most már tovább növelhető az Ezüstmágusok tornyában tanulható villámmágia varázslattal. A varázslat anyagi komponense egy rézdarab és egy drótszőr.
[ forrás: Alanori Krónika ]

  • 2013.02.11. — A sebzése D11*szint, a max. hatásfoka 40 lett.
  • 2013.04.18. — A gömbvillám elvarázslásához elektromos pajzs helyett az kell, hogy villámmágia legyen a karakteren.
Típus: Teo, Támadó
Isten: Sheran, Fairlight
Hatóidő: azonnali
Hatás: D11*szint elektromos sebzés
Max. hatásfok: 40
Használata: automatikus (TV, FTV)
TVP költség: 0
VP/PP költség: 20
Anyagi komponens: 1 rézdarab, 1 drótszőr