FANDOM

159. VARÁZSLAT

A mágusok köreiben teljesen megszokott dolog, hogy különféle bizarr fajú és kinézetű segítőket, úgynevezett familiárisokat alkalmaznak. Ezek gyakran származnak más létsíkokról ezért megidézésük nem kis energiát, és utánajárást igényel. A kívánt familiárist a V 159 <szörny száma> paranccsal idézheted meg, 20 TVP árán, és ha a szörnyből kinyerhető valamilyen komponens, akkor arra is szükség van. Az idézéshez szükséges varázspont annyiszor 40 VP, ahányadik szintű a lény. [A lényt idomítanod nem kell - ezt a varázslat elvégzi helyetted - de az idézés csak akkor lesz sikeres, ha már legalább minimális szinten tisztában vagy a szörnyekkel való bánásmóddal].

Megjegyzés: ha még egyetlen familiárist sem ismersz, próbálkozz Rughar familiárisával (245-ös lény, 3. szintű, nem kell hozzá komponens)! Újabb familiárisokat a második paraméter nélküli V 159 paranccsal ismerhetsz meg.

  • Idézhető familiárisok:
    • Rughar familiárisa (245): 3. szintű, nem kell hozzá komponens, +4 taumaturgiát ad
    • Bölcs szilmill (343): 4. szintű, idézéséhez 1 szent jogar kell, gyakrabban jön jellempróba
    • Smaragd őrsárkány (344): 5. szintű, 3 fülemüle agyar kell az idézéséhez, permanens DEM, halál szava és más hasonló varázslatok nem hatnak rá

Ezt a varázslatot eredetileg Sutor Kragoru tornyában oktatják, bár a szerencsésebbek a kihívás tornyában is megkaphatják, jutalomképp. A familiáris idézésével egy mágikus szolgálót idézel meg, aki mélyen kötődik hozzád. Olyannyira, hogy ha elveszíted (pl. éhen pusztul, vagy elküldöd), akkor permanens sérülést szenvedhetsz el. A familiáris normál befogott szörnynek számít, tehát vonatkozik rá a befogott szörny korlát. Éhezik, elpusztulhat halál szavától, de a csatornán való átkerüléskor a többi befogott állattal ellentétben nem hagy el. A varázslat bekerülése óta csak egy familiáris volt ismert (Rughar familiárisa, aki +4 taumaturgiát ad), azonban a cikk megjelenésével egyidőben remélhetőleg már bekerültek az újabb familiárisok is. Róluk bővebbet a második paraméter nélküli V 159 paranccsal tudhatsz meg.

Típus: Tau,
Hatóidő: permanens
Hatás: megidéz egy familiárist
Max. hatásfok: 0
Min. taumaturgia:  ?
Használata: V 159 {familiáris száma}
TVP költség: 20
VP/PP költség: 40
Anyagi komponens: szörnyből kinyerhető komponens(ha nincs, akkor semmi)
Megszerezhető: 8 mágiapontért megvásárolható Sutor Kragoru tornyában

VAGY a kihívás tornya 3. szintjének jutalma abban az esetben ha az eredetileg adandó isteni küldetés valamint a méregfelhő II. már meglenne

VAGY a kihívás tornya 8. szintjének jutalma