FEJLESZTÉSI PONTOK

Az Esthar császárság és szomszédos királyságok teremtményei veszélyesebbek minden eddiginél, amivel eddig találkozhattál (persze, az éjfattyakat kivéve). Természetesen, ez az új kihívás új tapasztalatot is jelent, amelyet csak részben fejez ki a csatáért kapott tapasztalati pont. Minden egyes ilyen legyőzött lényért egy ún. fejlesztési pontot kapsz. A fejlesztési pontokból különböző képességeidet fejlesztheted, ahányszor 100 fejlesztési pontot összegyűjtesz, választhatsz az alábbiak közül:

1. sebzés: minden lőfegyverrel és közelharcban leadott támadásra kapsz +1 sebzést szörnyek ellen.

2. támadás: szörnyek ellen kapsz +1 támadást, ami nem csak találati esélyedet, de effektíve sebzésedet is növeli bizonyos mértékben.

3. védekezés: szörnyekkel szemben kapsz +2 védekezést, ami a találati esélyüket és effektíve sebzésüket csökkenti.

4. max. életpont: maximális lehetséges életpontod megnő 10-zel.

5. varázslat sebzés: minden alkalommal, amikor varázslattal sebzel, a varázslat alapsebzése +10% lesz, de legfeljebb +15 sebzés. Ez a harc közben, fegyveredből kilőtt varázslatra is vonatkozik. A sebzést mentődobás és egyéb hatások még csökkenthetik.

6. regeneráció: ahányszor egy szörny megsebez téged, 4-gyel kevesebb sebzést okoz, támadás típusonként egyszer érvényesül ez a bónusz.

7. tulajdonságpont: kapsz egy tulajdonságpontot, amelyet a TNO parancsnál használhatsz fel.

8. képességpont: kapsz egy képességpontot, amelyet a KNO parancsnál használhatsz fel.

9. gyors fejlődés: Legmagasabb fegyver szakértelmed kivételével az összes többi közelharc fegyver szakértelmed gyorsabban fejlődik (kb. 5%-kal)

10. vp regeneráció: minden parancsod végén vp-t regenerálsz, az előző parancs óta elköltött TVP és a vp regeneráció szintjének arányában. Ez a [... pontot használtál fel..] boxban jelenik meg, és az ott kiírt TVP-re kapod meg.

11. kincskeresés: kapsz +1% esélyt, hogy egy szörnynél olyan mágikus kincset találsz, amely annál a lénynél csak bizonyos eséllyel fordul elő.

12. halhatatlanság: +1% halhatatlanságot kapsz. Minden kalandozó vágya, hogy halhatatlanná váljon... Ez fontosabb annál, mint hogy némi csip-csup bónuszt kapjon a sebzésére vagy a támadására!

A fenti lista a későbbiekben bővülhet. Fontos, hogy egy fejlesztésre legfeljebb 5 alkalommal költhetsz pontot. Ha legalább 7 féle képességre költöttél egyenként legalább 3 pontot, akkor az egy fejlesztésre költhető pontszám maximum 10. A fejlesztéshez az FNO <képesség> <mennyiség> parancsot kell kiadnod, ahol <képesség> a fenti listából egy sorszám, mennyiség pedig hogy hányszor 100 fejlesztési pontot akarsz elkölteni rá. Példa: FNO 4 2 parancs hatására 200 fejlesztési pont árán max. ép-d megnő 20-szal. Megjegyzés: bár előfordulhat, hogy egy esthari szörny kevesebb TP-t ér, mint egy Sötét Földes (hiszen itt a TP egy részét fejlesztési pontban kapod), azért a trófeát le fogod cserélni, hiszen ez egyértelműen erősebb lény.

  • 56. szinttől újabb képességek közül lehet választani: (az enciklopédiát forduló végén adják)

ÚJABB FNO-S KÉPESSÉGEK

Fejlesztési pontjaid ettől a szinttől kezdve újabb képességekre költheted az alább következőkből:

13. tárgymentő: +1 mentődobás a tárgyaidnak mindenféle támadással szemben.

14. plusz tp: +2% Tapasztalati Pont minden szerzett TP után.

15. rezisztencia: a rád lőtt varázslatok sebzése 3%-kal csökken.

16. tulajdonságpajzs: a szörnyek kör végéig tulajdonságot csökkentő képességei 2 szintenként eggyel kevesebb csökkenést okoznak (1 alá sosem csökken a szörnyképesség hatása). Ez sajnos nincs hatással a támadást és védekezést csökkentő szörnyképességekre. Egy példa: ha elköltöttél 4-et erre a képességedre, a szörnyképesség 2-vel fog kevesebb mínuszt adni.

17. mágiaerő: az ellenfeleid -2 mentődobást kapnak a varázslataiddal szemben.

Természetesen a korábban megismert 12 alap képesség nem változott, ugyanúgy használhatod azokat is.

Ha teljesítetted a Thargodan könyvtár (768. épület) küldetéssorozatát, megismered a Thargodan Harcmodort, ami lehetőséget ad, hogy két újabb képességre költsd felesleges fejlesztési pontjaidat:

18. ganüidrezisztencia: szintenként 10%-al csökkenti a ganüidek leheletét.

19. ganüidvadászat: szintenként +10% sebzés ganüidekre