FANDOM

144. VARÁZSLAT

A földelemek, régiesebb nevükön földelementálok mágikus szellemek, a föld manifesztációi. Ezeket a lényeket csak mágikus úton lehet megidézni, bonyolult rítus segítségével. A földelem idézéséhez a V 144 <földelem> parancsot kell kiadnod, 20 TVP-ért és 70 VP-ért. Anyagi komponensként egy nehezéket és két isteni könnycseppet kell elhasználnod. A <földelem>-hez 1-et írj, ha agyagelementált akarsz megidézni; 2-t, ha bazaltelementált; 3-at, ha gránitelementált. Ezek az elementálok elfogott szörnynek számítanak, és etetni is kell őket, méghozzá szögletes kövekkel! Viszont legalább idomítani nem kell őket. A különböző földelemek különböző feladatok elvégzésére használhatóak, de hogy melyik mire, azt próbáld ki magad. Annyit már előre elárulhatunk, hogy a földelemek NAGYON hasznosak.

Tharr egyedi varázslatával különböző földelementálokat idézhetsz szolgálatra. Ha agyagelementált idézel (1-es paraméter), egy táborodat védő elementált kapsz, amely 30-al csökkenti a tolvaj lopását. Ha bazaltelementált (2-es), akkor egy 35Kg-ot cipelni tudó málhást kapsz. Végül, ha gránitelementált hívsz (3-as) akkor egy, az építés költségét 50%-kal csökkentő befogott állatod lesz.

A varázslatnak három hátránya van. Egyrészt, komponense a 2 isteni könnycsepp mellett egy nehezék, amit tvp igényes előállítani (ezért is csökkent 20-ra a varázslat TVP költsége). Másrészt, az elementálok nem akármit esznek, hanem szögletes követ. Igaz ugyan, hogy ennek elkészítése mindössze 2 TVP, és 3 fordulónként kb. 2-re van szükség, hogy az elementál jóllakott legyen, de azért mégiscsak nyűg. A harmadik probléma, hogy sajnos az elementált be kell idomítani. Hogy a varázslatot vonzóbbá tegyem, a legutolsó problémát megszüntettem, tehát a földelementálok idomítva érkeznek. Ide tartozik még, hogy a földrengés nevű Tharr varázslat előfeltétele egy gránitelementál megidézése.

Típus: Teo
Isten: Tharr, Fairlight
Hatóidő: azonnali
Hatás: megidézel egy földelemet
Max. hatásfok: 0
Használata: V 144 {földelem}
TVP költség: 20
VP/PP költség: 70
Anyagi komponens: 2 isteni könnycsepp, 1 nehezék