163. VARÁZSLAT

A dimenzióugrás a mágusok legalapvetőbb eszköze, melyek segítségével aktiválni tudják a különböző térkapukat. Használatához keresned kell egy térkaput, és ismerned kell egy másikat, amelyik ezen keresztül elérhető. (A térkapuknak afféle "színkódjuk" van: egy térkapu csak a vele azonos színkódúhoz tud elteleportálni téged.) A dimenzióugráshoz a V 163 <X> <Y> parancsot kell kiadnod 55 VP-ért és 5 TVP-ért, ahol <X> <Y> a célpont térkapu koordinátái. [Ezek a koordináták sokszor fiktívek, nem valós földrajzi helyet jelölnek: pl. lehet, hogy a célpont térkapu a Sötét Földön van, és bár V 163 310 45 paranccsal közelíted meg, ez mégsem azt jelenti, hogy a Sötét Föld ezen a létsíkon, a tengerben van...] A dimenzióugrással való mozgás beleszámít az egy körben megtehető maximális lépésszámba. Nem árt ha tudod, hogy bizonyos varázslatok megakadályozhatják, hogy átlépj a térkapukon.

A dimenziókapu egy speciális teleport varázslat, melynek segítségével egyik térkaputól utazhatsz a másikig. Csak egymással párban levő térkapuk között utazhatsz, tehát egy térkaputól nem utazhatsz egy tetszőleges másikhoz, csakis a neki megfelelő térkapuhoz. A dimenzióugrás használatakor a kiinduló térkapun kell a célkapu koordinátáját megadni. Természetesen arról, hogy melyik kapunak melyik a párja enciklopédiákból és más információforrásokból tudomást szerezhetsz. A varázslat eredetileg csakis Kragoru tornyában volt megszerezhető, de mivel alapvetően szükséges a Sötét Földre való utazáshoz, a nagyvárosok varázslótornyaiban a VTN 163 paranccsal megtanulhatod, milyen egyéb módon sajátíthatod el a varázslatot. Ennek ellenére, aki Kragorutól tanulta meg, ne sajnálja magát, a csatorna keleti oldalán jóval költségesebb a varázslatot megtanulni.

Fontos: A dimenzióugrás beleszámít az egy körre vonatkozó lépéskorlátba, és ha a Sötét Földre vagy onnan vissza utazol, egy körben egyszer használhatod. Valamint a Sötét Földre 20-nál alacsonyabb szintű karakter nem utazhat. Még egy megjegyzés: sokan panaszkodnak, milyen óriási távolságot kell a királyi labirintusok teljesítéséhez megtenni. Csakhogy a három yaurri város térkapujainak párjai az SF-en nagyon közel vannak egymáshoz, így az alsó várostól a felsőig akár 2 forduló alatt el tudsz jutni úgy, hogy átteleportálsz az SF-re, majd egy másik kapun jösz vissza.
[ forrás: Alanori Krónika ]

Megtanulási módjai:

  • Kragorunál, megfelelő mágiapont ellenében: VTN 163
  • Keleti varázslótoronyban, aranyból megvéve: VTN 163 163
  • Keleti varázslótoronyban, TVP-ből ledolgozva: VTN 163 X, ahol X a TVP mennyisége, de nem lehet pont 163, különben lásd feljebb.

Ismert térkapu párok:

NyugatNyugat:
(72,84) ←→ (132,46) (Előfeltétel Kragoru tornya küldetéseinek teljesítése, és a dimenzióugrás megvétele helyben, 8 mágiapontért.)

KeletSötét Föld:
(188,31) ←→ (364,61) (Előfeltétel a dimenzióugrás varázslat megszerzése, és min. 20. szint, hogy a Sötét Földre léphess)
(190,60) ←→ (364,64) (Előfeltétel a dimenzióugrás varázslat megszerzése, és min. 20. szint, hogy a Sötét Földre léphess)
(191,105) ←→ (364,67) (Előfeltétel a dimenzióugrás varázslat megszerzése, és min. 20. szint, hogy a Sötét Földre léphess)

Ryuku szigetvilágKelet:
(465,102) ←→ (195,70) (Előfeltétel a Ryuku szigetvilágban levő 31. Többszemélyes Kaland teljesítése.)

Ryuku szigetvilágSötét Föld:
(450,5) ←→ (423,70) (Előfeltétel az áthajózás a Ryuku szigetvilágba.)

Kiégett FöldekKelet:
(620,89) ←→ (185,57) (Előfeltétel a léghajóval történő átrepülés (lásd a Léghajóállomás küldetéssorozatot) a Kiégett Földekre.)

Kiégett FöldekRyuku szigetvilág:
(513,49) ←→ (453,118) (Előfeltétel a Kiégett Földeken levő 63. Többszemélyes Kaland teljesítése.)

Kiégett FöldekSötét Föld:
(513,49) ←→ (406,26) (Előfeltétel a Kiégett Földeken levő 63. Többszemélyes Kaland teljesítése.)

Típus: Tau, Rögtön végrehajtódó
Hatóidő: azonnali
Hatás: dimenzió váltás
Max. hatásfok: 0
Min. taumaturgia: ?
Használata: V 163 {cél X} {cél Y}
TVP költség: 5
VP/PP költség: 55
Anyagi komponens: -
Megszerezhető: 8 mágiapontért megvásárolható Sutor Kragoru tornyában

VAGY VTN 163 163 paranccsal megvehető a királyi városok varázslótornyaiban 10.000 aranyért

VAGY VTN 163 (TVP) paranccsal a királyi városok varázslótornyaiban, összesen 500 TVP elköltésével (lehet részletekben is) megszerezhető, az 500 TVP elköltése után további 35 TVP a varázslat megtanulásának költsége

VAGY 100. labirintus 3. szint 27. ref. pont

VAGY a kihívás tornya 3. szintjének jutalma abban az esetben ha az eredetileg adandó isteni küldetés valamint a méregfelhő II., a familiáris idézése, a varázskő készítés, a varázsenergia és a Hhaar burka II. már meglenne

VAGY a kihívás tornya 8. szintjének jutalma abban az esetben ha az eredetileg adandó familiáris idézése, a varázskő készítés, a varázsenergia és a Hhaar burka II. már meglenne