275. VARÁZSLAT

A törpe ősök jobban ismerték az érceket, mint manapság bárki is e világon. Mérhetetlen tudásuk odáig terjedt, hogy már szinte bármit meg tudtak tenni a bányásztermékekkel. Az Érckonverzió varázslattal egy kevés mágikus energia koncentrálásával 2 ezüstdarabból némi varázspontot lehet kinyerni. Minél ügyesebb bányász vagy, annál több lesz a kinyert varázspont, vagyis a kinyert energia mennyisége a bányászat szakértelmeddel arányos. A varázslatot a V 275 paranccsal mondhatod el 5 TVP-ért és 3 VP-ért. Az eljárás annyira megterheli a szervezetet, hogy egy körben max. egyszer (két ezüstdarabon) használhatod ezt a varázslatot.

A varázslat megszerzéséhez be kell bizonyítanod Zendornak, hogy mennyire vagy jó bányász. Ő egy törpe, aki a Roxathoz közeli hegyekben visszavonultan él. Barátságtalan alak, egyedül a csákányt tiszteli. Ha elég profi bányász vagy (szakértelmed 26 vagy nagyobb), házának (x: 181, y: 104) felkeresése után jópár küldetésre számíthatsz tőle. Aztán ha bekerültél a mókuskerékbe, a 123. labirintusban megtalálhatod ezt a varázslatot. Komponense rendkívül ideális, hiszen egy vérbeli bányásznak nem okozhat gondot annyi ezüstdarab beszerzése, hogy minden körre jusson kettő. Többre nincs is szükség, hiszen ezt a varázslatot körönként csak egyszer lehet elmondani. Ezután már csak egy parancssort kell áldozni rá (esetleg beleszőni két másik varázslat közé a VV parancsba), és lemerült varázspontkészleteink valamennyire feltöltődnek. Álljon itt pár példa, hogy az egyes bányászat szakértelmeknél mennyi VP jár a varázslat elmondásáért: 40. szintnél +120 VP, 100. szintnél 210 VP, 200. szintnél 310 VP. Mindenki maga dönti el, érdemes-e a bányászatát magasba növelnie. A varázslat létrejöttének célja az volt, hogy akik már ezt megtették korábban, és persze ezt Zendornak is bizonyították a feladatainak megoldásával, kapjanak egy kis segítséget a továbbiakra.
[ forrás: Alanori Krónika ]

2014.07.08. — Az elmélyült fohász, érckonverzió és manacsapolás varázslatokhoz csak abban az esetben tör a karakter varázskövet, manakristályt stb., ha a varázslat elmondása UTÁN nem lenne elég varázspontja a varázslat VP költségének levonásához.

  • Az érckonverzió elmondásakor az érc fajtájától függően ad varázspontot:
    • ezüstdarab = bányászat*4 vp
    • mithril = bányászat*10 vp
    • adamantit = bányászat*20 vp
    • aranyrög = bányászat*30 vp
    • titanit = bányászat*100 vp
Típus: Tau, Rögtön végrehajtódó
Hatóidő: azonnali
Hatás: elmondójának bányászat szakértelmével arányosan VP-t ad
Max. hatásfok: 0
Min. taumaturgia:  ?
Használata: V 275, körönként max. egyszer
TVP költség: 5
VP/PP költség: 3
Anyagi komponens: 2 ezüstdarab
Megszerezhető: 123. labirintus 1. szint 19. ref. pont